Äntligen fredag

Gu va skönt att det är fredag och att jag är ledig i morgon. Har planerat att spendera dagen på bryggan och pressa, pressa, pressa!! (och bada såklart).
Det är rätt kul att jobba nu när man kommit in i det, men jobbigt!! Känner mig sjukt sliten, men det skiter väl en raggare i ;) (som Mimmi skulle ha sagt).

Idag red jag lektion efter frukost och lite mockning. Vi tränade på att visa skillnader i gångarterna och att jag skulle bli snabbare och tydligare i min hjälpgivning (tex galoppfattning som jag är sjukt dålig på på Alla hästar..). Han blev riktigt fin och jag fick rida en jättebra övning som Ulla Håkansson hade visat på en clinic.
Man skulle först rida förvänd öppna på spåret, sedan rida hörnlinjen (heter det så när man vänder halft igenom utan att byta varv?) i ökad/mellantrav. På något konstigt sätt, Ludde kunde inte heller förklara, så funkade det!

Vid lunch passade vi på att doppa oss eftersom svetten rann och det var riktigt skönt att hoppa i i det 24 grader varma vattnet, mmm...

Sedan skrittade vi ut på Lasse och Kalven och de var ätteduktiga och höll sig lugna trots att vi mötte bussen.

Nu ikväll har jag promenerat lite med Killis och kikat lite på när Ludde red Chelsea, och slappat i Amandas säng! Ska fortsätta med det hela kvällen tills jag sks sova, men just nu är det Cops och det orkar jag inte se på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0