Dag två på Luddelägret

Idag startade datorn utan problem och tur var väl det för annars hade det blivit ännu senare..

Hela förmiddagen har vi haft det jättelugnt och typ bara gått omkring och pratat och pysslat.
Vid tolv fick jag byta alla hästarna och sedan gick jag bort till stugan där tjejerna på lägret bor för att hjälpa Amanda med maten.
När Ludde sedan kom så sa hon att vi kunde äta med dom om vi ville, och det ville vi såklart! Vi fick skinka och ostpaj och en jättegod sallad som Amanda gjort. Dock blev vi inte mätta på det utan gick in till oss och Amanda åt tortellini och jag åt knäckebröd..

Vid tretiden gick vi tillbaka till stugan för att vara med på föreläsningen om Mental hälsa. Mycket intressant och rolig föreläsning, lärde mig massor av nytt! Kände igen massor av det hon sa från en föreläsning med Johan Fyrberg, men samtidigt var dte väldigt mycket nytt. Ska rekomendera henne för mamma så kankse även Försprång Mittsvenska får ta del av hennes kunskap, Ludde tyckte också att det var en bra idé!

När föreläsningen var klar (vid halv sex) red alla i grupp och jag fick komma in och värma lite medan sista gruppen red. Ludde hade nämligen erbjudit sig att hålla lektion för mig idag och hjälpa mig lite inför programridningen i morgon. Hon är så himla snäll!
Kilian var mycket piggare idag (btw så har jag ryckt hans man idag, blev faktiskt helt okej!) och Ludde tyckte att jag var mycket snabbare med hjälperna och att det var enenorm förbättring sen sist!
Vi red igenom lite delar från LA:1 och jag fick massa bra tips. Blev ett kort men lärorikt pass.
På slutet tog vi ryggning och då tog hon ett longerspö och petade lite framför honom så att han skulle rygga bättre. När jag sedan skulle trava runt henne så höll hon fortfarande i spöt och då blev Kilian jättepigg och fin, dock blev jag lite spänd, men när jag slappnade av gick det bra! Jag klarar ju faktiskt av honom, det gäller bara för mig att lite på mig själv!

När jag hade ställt in Kilian så kom spånkillen med 50 balar spån som vi fick lasta och när vi var klara med det var klockan nio så då var det bara att gå in och laga middag (köttbullar och snabbmacjaroner, glamoröst!). 

Nu ska jag sova! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0