Galet mätt

Nu har jag precis ätit typ en halv grillad kyckling och potatissallad, gaaalet mätt! Men det var gott.. Fast just nu blir jag illamående bara av att tänka på mat, så jag skriver om något annat..

Efter lunchen (mat igen..) så bytte vi plats på några hästarn i hagarna och tog sedan in och gjorde i ordning våra egna. Amanda ville rida i ridhuset, men eftersom det var så svalt ute ville jag hellre rida i paddocken.

Kilian kändes ganska pigg, inte jättepigg och stirrig, men gansla lagom! Skulle ju bara jogga idag, men när han var på så bra humör blev det ju såklart lite mer än jogging..
Vi red massor av skänkelvikningar och olika sidvärtsrörelser, han blev väldigt fin på slutet och flyttade bra! Tog lite galopp också och tränade på att variera tempot/språnglängden (framåt, bakåt, framåt, bakåt osv). Konstigt nog verkar han tycka att det är lite obehagligt att öka galoppen, men det är väl bara att träna vidare antar jag!
Lilla Kilian var så duktig idag, jag fick till och med ta ett spö från staketet, vanligtvis brukar man inte kunna röra sig utan att han rycker till.
Försökte mig på en travökning på slutet, men den blev inte speciellt bra.. Han kanske var trött! Får ta igen det i morgon då jag har proffshjälp!

Vi tog in alla hästarna vid fyra och fodrade, sedan åkte vi med bussen till Ekerö och handlade mat. Allt gick bra förutom när vi skulle gå från bussen till huset (typ en km) med fyra tunga matkassar.. Var ganksa trötta när vi kom fram!

Nu måste jaf nog gå ut en sväng för att smälta maten, pusss =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0