Lördag och ledig

Idag har jag varit ledig hela dagen, så himla skönt att bara vara!!

Fast i natt hände det något lite läskigt..
Jag och Amanda vaknade mitt i natten av världens smäll, men vi tänkte inte mer på det utan somnade om i stället. PÅ morgonen när jag vaknar kollar jag på väggen och ser att den är helt tom. "Har den alltid sett ut sådär?" tänker jag och sätter mig upp. Då ser jag att den stora spegeln som hängt där hur många år som helst ramlat ner och ligger på golvet i tusen bitar!! Jättekonstigt, eller hur?!

Idag har vi solat hela dagen och jag har badat lite, varken Agnes (har en ponny här som heter Uptown Boy, hade förut b-ponnyn American Dollar) eller Amanda vågade sig i ;). Det var faktiskt 24 grader! Har fått världens snyggaste bränna också, inte... Konstigt nog har jag bränt mig, men det kanske beror på att vi låg på bryggan!

Efter solbadet åt vi lite lunch och sedan red jag på Kilian i ridhuset medan Agnes och Amanda skrittade ut en sväng.
Kilian var tröööött idag, men kämpade som vanligt på så gott han kunde! Vi red lite skolor och skänkelvikningar samt tränade på att förändra galoppen och lite förvänd, inga avbrott eller byten :).

När vi ridit åkte vi med Johanna och handlade, sedan fick vi sitta och vänta en halvtimma på bussen så att vi kunde ta oss tillbaka..

Det blev tacos idag, lyxigt va? Jättegott var det i alla fall!!

I morgon ska jag och Ludde åka till Katrineholm(tror jag) på en riksutställning som hon ska döma. Lite lustigt att Jenny Staaf, som äger Moflos Stuteri och också kommer från Norrland, ska åka med oss dit. Får väl se om hon vet vem jag är, haha!
Det ska i alla fall bli roligt!

Lekte lite paparazzi ikväll också, men kan ta bilderna i nästa inlägg så att det här inte blir så långt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0