Sista dagen på Sjövillan

Idag var min sista "jobb-dag" här på Sjövillan. Känns väldigt tråkigt!

Morgonen var typ som igår, men idag skulle Ludde bara rida Cobra, Vera och Missy, så det var inte så stressigt.

Resten av dagen har varit ganska lugn eftersom Ludde har haft mycket lektioner. Både Amanda, jag och Issa har också fått varsin lektion. Amanda och Issa red vid ett och jag red på kvällen. Båda deras hästar gick jättebra och de är såå duktiga!=)

Jag red klockan sex eftersom mammas flyg landade fem och då tänkte vi att hon skulle hinna ut till sex. Tyvärr ville inte bilen starta så hon blev ganska försenad och kom precis när jag hade hoppat av.. Men hon får ju se honom på torsdag i stället! =)

Kilian var för övrigt väldigt fin idag. Inte lika fin som förra gången, men ändå väldigt fin! I början tränade vi mycket på halvhalterna och att de verkligen skulle gå igenom och att jag skulle använda mindre och tydligare hjälper.
Sedan fick jag galoppera och rida 15-metersvolter med en avsaktning till skritt och sedan ny galopp igen. I vänster gick det bra, där är han så lätt! I höger var det mycket svårare eftersom jag inte riktit får med mig yttersidan och då gärna blir fast i högertygeln.. Men de blev bra även de tillslut! Fick avsluta med en bra galoppökning som han faktiskt bjöd riktigt bra på, behövde knappt driva, det var bara att lätta och säga "varsågod" =D.
Fick rida lite mellantrav under lättridning också och tror han börjar komma på det där nu, jag måste dock bli bättre på att berömma min lilla plutt när han gör rätt i mellantraven!

Ludde tyckte att han var mycket kvickare nu och att det var väldigt posetivt (såklart). Hon tyckte också att jag verkade ha kommit på hur jag skulle rida nu och det känns det som att jag har! Lite tråkigt bara att åka hem nu när det börjar kännas så bra..

I morgon bitti kommer mamma och hämtar upp mig och sedan ska vi lasta in Killis och åka hem! =(

Kommentarer
Postat av: emmelie

ska du sälja Kilian??

2009-09-22 @ 15:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0