Söndagskväll

Idag har jag varit i Katrineholm på något slott på Riksutsällning för Svenska Ridponnyer.
Det var väldigt varierande åldrar, den yngsta var väl några månader och jag tror att den äldsta var född 88!

Jag och Ludde åkte härifrån halv åtta och plockade upp Jenny och den andra domaren, Viveka, i Bromma.

Vi kom fram cirka kvart i io, och själva utställningen började halv elva. 
Redan när vi kom fram var det strul. Kaffet var glömt hemma, papper saknades så sekreteriatet, som skulle öppna nio, hade inte hunnit öppna, osv..

Tillslut blev det i alla fall lite ordning och utställningen började.

Jag förälskade mig i en liten ponny vid namn Nors (?) Broder Tuck. Sjukt söt och fina gångarter. Dock lite överilad skritt och så var det något med extriören (som inte jag såg) som gjorde att han bara fick 38 p.

Sedan blev det lunch och vi fick kalopps (som jag hatar..), men jag blev ju bjuden så..
Efter lunchen körde det igång igen och jag la mig ute i gräset och sov, var helt sjukt trött. Vaknade lagom till de små söta fölungarna!
Fölen var så sjukt gulliga, skuttade runt och stegrade, bet sin mamma, höll på att krypa genom staketet osv!

Det var en jättefin anläggning (tyvärr glömde jag kameran hemma) och kanske var det därför man förväntade sig att själva tävlingen skulle hålla så hög kvalité, vilket jag inte tycker den gjorde. Mycket strul hit och dit gjorde att det ibland kändes det lite oseriöst.. Men det är ju inte lätt att hålla i en tävling!

När vi åkte hem mådde jag så illa så jag trodde jag skulle spy. Och inte blev det bättre av bilköer och att jag typ inte ätit något riktigt (pyttelite kalopps och två mazariner) sen frukost.. Men jag överlevde!

Nu har jag precis gått en kvällspromenad med min lilla plutt (kom hem vid halv åtta) som var sjukt uttråkad efter att ha vilat hela dagen. Men lika söt som alltid!

I morgon är det måndag och då börjar vi halv sju igen så det kanke är bäst jag stänger av.. ;) vi hörs!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0