Storm och nytt boende

Shit vad det har stormat idag, från morgon till kväll!!

Idag hade vi bara Luddes hästar att släppa ut och mocka åt eftersom det var söndag, så det har varit en ganska lugn dag. Dessutom var Ludde uppe på morgonen och hjälpte oss att mocka, så vi var typ klara med allt kvart i åtta!

Efter lunch red jag och Amanda ut på Dolores och Vera. Vera är Luddes tävlingshäst som går msv, men hon har haft ett fel i ryggen och bara longerats på sistonde. Därför var jag lite nervös att rida henne, och ut i stormen dessutom, första som satt på henne efter vilan.. Förutom det har Vera tydligen två gånger sparkat till bussen när den åkt förbi och en gång på en vanlig bil!
Inte blev det bättre av att hon i gången helt plötsligt kastade sig bakåt och slet sönder båda grimskaften hon satt fast i..!!

Det gick bra i alla fall.. Hon var pigg i början och backade lite, men de berodde nog på att jag var så osäker. Sedan blev det bättre och det blev ev lugn skrittur utan sparkar! :)

Efter intaget red jag en kort lektion på Kilian. Han kändes mycket piggare idag och det berodde nog på blåsten och att jag börjat ge mer krafft.
Ludde ville dock ha ännu mer energie och först fick vi jobba massor på raktiktningen. Sedan smällde hon helt plötsligt till med longerspöt bakom oss och Kilian for såklart iväg, men det var den reaktionen hon ville ha. Jag fick göra några fattningar och gissa om han var taggad? ;) Men han hade riktigt bra bakbensaktivitet och vi gjorde våran bästa travökning någonsin. Behövde inte ens driva, bara lätta, underbart!!!!!!
Nu gäller det bara att jag vänjer mig vid att rida i det tempot. Det går ju inte fort egentligen, det är bara jag som är van att rida i det där sega..
Ludde tyckte i alla fall att han började bli riktigt fin nu!=)

Mitt i lektionen kom Issa (Isabell Serrander), som ska börja jobba här och jobba här i ett år. Hon fick mitt rum och jag fick flytta upp till Tidlösa, villan där lägereleverna bodde. Sjukt fint och verkligen en uppgradering mot den lilla stugan!
Lite ensamt bara och inte ens tvn funkade (eller jag fick inte igång den i alla fall, jag är ju inte så värst teknisk..).

vägen upp villan ett av rummen
köket vardagdsrummet
OBS!! Det är mycket finare irl, var jättedåligt ljus när jag tog bilderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0