Uppdatering från Sjövillan

I måndags åkte jag, mamma, mormor och Kilian ner hit till Sjövillan ute på vackra Ekerö.
Bilresan gick bra förutom att vi åkte fel några gånger..

Igår var alltså min första dag och min tredje vecka som sjukling (dock har jag inte ont i halsen längre, bara jättesnorig och hostig), börjar kännas i kroppen.. Har ingen ork alls!
Kändes ganska tungt eftersom jag var sjuk, det var svinvarmt och jag längtade hem. Har ju haft en så bra sommar med mina kompisar hittils så det kändes tråkigt att lämna dem.. Vågar absolut inte kolla facebook eller bilddagboken och se hur mycket kul de har!

Dagen gick väääldigt segt och vi (jag och Amanda som jobbar här) kom i säng vid nio, middag en timma tidigare!
Förutom de vanliga sysslorna (mocka, släppa ut mm) fick jag och Amanda skritta ut en sväng och innan det joggade jag Kilian lite i paddocken. Han var lite stel och seg, men helt ok!
Mitt på dagen gick jag och Amanda ner till bryggan och badade och solade i en timma, jätteskönt!

Idag har det gått snabbare och känts mycket lättare. Är inte lika trött idag, men fortfarande väldigt förkyld..
Red en lektion för Ludde på förmiddagen och det gick bra. Fick träna på att hitta en jämn skritt och travtakt och sedan massor med övergångar och lite enkla byten. Gjorde några få galoppökningar på korta sträckor och de kändes mycket bättre än vad de brukar, kul!=)
Ludde tyckte att det hade hänt massor sen sist och at det var mycket bättre nu, det kändes skönt att höra!

Kan ju tala om lite hur jag bor.. 
Jag och Amanda bor i en liten stuga på gården och har varsitt rum, men delar kök och toalett. Det är ganska mysigt, men toaletten är inte så jättefräsh. Nära till hästarna är det i alla fall och det är ju skönt!

Nä, nu ska jag gå och kolla om Amanda är klar så vi kan börja ta in dem eller gå ner och bada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0