Vänner & fiender

Idag var Issas första dag och hon var jätteduktig, både på att rida (fast det visste jag ju sen innan) och i stallet!

På Morgonen fick Amanda och Issa ta stallet medan jag gjorde i ordning Cobra, Vera, Rachman och joggade fram + gjorde ordning Pippin åt Ludde. Kul med lite omväxling och tiden går så fort när man har mycket att göra! Vi åt frukost tillsammans när alla hästarna var ridna och sedan fixade vi i stallet innan det var dags för lunch som fick bli samma som frukosten (inte så mycket mat kvar.. ;) ).

Efter lunch red Issa Lasse och Amanda Cornette. I början var Cornette lugn och fin som hon brukar, men när sedan en häst gick ut gjorde hon först något krumelursprång och sedan reste hon sig två gånger. Amanda löste det dock på ett bra sätt och jag tror att jag blev räddare än vad hon blev ;).

När de var klara red vi våra hästar. Issa joggade Quatro i ridhuset och jag och Amanda red ut på våra. Kilian stod utanför Musses box och blev i ordninggjord och de blev jättekära! Stod och kliade varandra på halsen och pussades hela tiden, jättesöta :)
Ridturen började med att Kilian gick rätt in i Dolores svans och hon kickade då lite lätt. Amanda blev jätteförvånad för hon har aldrig kickat förut. Vi gick en bit till och då helt plötsligt vände hon rumpan till och sparkade stackars Kilian på halsen!! :-( Inte speciellt hårt och han verkade inte bry sig så mycket, men ändå..
Annars skötte de sig bra hela turen,lite spända ibland, men gjorde inget speciellt. Vi travade en liten bit också och det gick bra!

När vi tagit in alla hästar åkte vi och handlade och sedan gjorde vi middag, kycklingsallad och massa mackor (vet inte hur många mackor jag ätit sen jag kom hit, känns som att det är det enda jag gör!!).

Nu är jag uppe i Tidlösa och väntar på att de som är med på Luddes kurs ska duscha klart så jag kan duscha=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0