Varmt, varmt, varmt!!

NU kommer sommarvärmen som man längtat efter hela sommaren. Har varit tre helt sjukt varma dagar här nere och vi har jobbat och slitit i stallet hela dagarna med några få pauser.. Men man ska väl inte klaga, snart är det ju vinter, usch..!

Passar på att uppdatera lite medan Amanda duschar för andra gången idag. Vi ska snart ut och rida med Johanna och Alva. Kan vara skönt för hästarna att få skritta en sväng nu när det börjar bli lite svalare, hoppas Kilian sköter sig så vi slipper göa bort oss för alla proffs här nere.. ;)

Idag har jag ridit en c-ponny som heter Fire Bird Love (kallas Pippin) och det var nog bland det stelaste jag suttit på. Jättehård i munnen också, men på slutet verkade det släppa lite, galoppen var jättemysig! Får väl se om jag får rida honom några fler gånger.
Efteråt bara rann det svett om mig, och en timma senare skulle Ludde bjuda mig och Amanda på lunch på goflbanan.. Så det var bara att kasta sig i sjön med kläderna på, grymt skönt!!

Åt en god lunch (ost-och-skinkpaj) och sedan tillbaka för att fortsätta med stallsysslorna.

Nu låter det som att Amanda börjar bli klar så jag får väl runda av. Tänkte ta lite bilder och lägga upp, men det blr nog inte förrän på lördag då jag är ledig och får sova (!!!!!). Börjar ju halv sju varje morgon så det blir tidiga kvällar..

Kommentarer
Postat av: Kristin

Den ponnyn var på samma tävlingar som mig nästan hela våren, visst heter ryttaren/ägaren Charlotta? :)

2009-08-06 @ 19:39:30
URL: http://kristinravine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0