Edsbyn, dag 1

Jag började min dag med att åka ner till Madde och ha frukostdejt på hennes balkong. Supermysigt trots "sommarvärmen" (typ 12 grader och duggregn..)

Vid ett åkte vi ner mot Edsbyn och runt fem var vi framme.
Vi lastade ur hästarna och släppte ut dem i en hage där de racade omkring med Galliano på andra sidan ;)

Runt sex var det dags för lektionen och jag hann börja värma lite smått innan Ia kom in i ridhuset. Travade lite till och så snubblar han ganska rejält och haltar ordentligt några steg. Så jag får skritta på långa tyglar ett tag och sedan testa att trava igen och höger är han fin, men i vänster nickade han lite.
Efter mycket velande fram och tillbaka bestämmer vi oss för att hoppa av och jag får springa med honom och longera på liten volt.
På rakt spår och i höger varv syns ingenting, men i vänster tar han ibland "extrasteg" och blir mycket lägre och segare i traven. Syns pyyttelite, men jag som är van att se honom och rida honom märker stor skillnad..

Han har känts lite annorlunda enda sedan Vännäs. Seg och stel, jag har ju bara trott att det berott på resan, men jag vet inte.. Kanks eligger det något annat bakom? För det har ju bara blivit värre för varje gång jag ridit även om jag avslutat bra.

I morgon skulle i alla fall Ias veterinär komma och kolla på honom så vi får väl hålla tummarna. Känns sjukt jävla tråkigt..:(

Kommentarer
Postat av: Fia

åh vad tråkigt! Speciellt tråkigt att d ska bli precis när ni åkt iväg på träning..

2009-07-07 @ 22:22:05
URL: http://guldfisk456.blogg.se/
Postat av: Mia

Hur gick det för er med veterinär och fortsatt träning? Håller alla tummar att det har gått bra!!

2009-07-09 @ 09:04:13
URL: http://knasboll999.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0